Månad 8

Hjälp vad tiden går! Nu är vi inne i sista månaden. Helt sjukt faktiskt! Och som vi längtar efter vår bebis nu. Det känns på något vis verkligare än innan.

Jag har fortsatt må bra men jag är tung. Känner att kroppen inte orkar som den orkade innan, energin tar snabbare slut. Känner inte för att vara social längre tider eller vara bland massa folk hela dagarna. Har stor behov av att vila hemma nu. Fått tillbaka liiiite av morgonillamåendet men inte alls som innan. Känner mig ganska som vanligt i psyket men längtar efter mig egen kropp, att kunna röra mig fritt och att kunna göra saker som man kan när man inte är gravid. Dock trivs jag ganska bra med att vara gravid. Jag kanske blir en av dem som saknar magen sen?

Sover dåligt eftersom jag vaknar av att jag behöver vända mig vilket är ett projekt i sig. Behöver alltid gå upp och kissa någon gång med. Marcus sover numer ute i vardagsrummet för han klarar inte av mitt snarkande. 

Har blivit frälst i söta drycker ocskå! Kalla och söta drycker men älskar fortfarande iskallt vatten. Men alltså Pepsi med is i mitt hjärta.

Bb-väskan är packad, allt är inköpt och rummet är inrett och redo. Vi väntar väl bara på bebis nu.

Bebis ligger för övrigt i säte och gick inte att  vända så vi får föda med planerat snitt. Men det känns bra det med.
Vändningsförsöket var verkligen ett hemskt plågeri på alla sätt och både Marcus och jag tyckte det var otäckt. Usch! Aldrig mer!
 Jag har varit en aning nervös och rädd när jag tänkt på förlossningen (innan när jag räknat med vaginal förlossning). Har läst på massa och försökt lära mig saker att underlätta och fokusera på. Men nu behöver jag inte det längre. Nu kommer jag vet när och hur det sker. Lugnande på något sätt.



Sammanfattar denna månaden som låg på energi, trött och lite nervös.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0