Illbatting till bebis!

Sista morgonbönen och mötet igår. Det blev fint och de gillade cupcakesen. Min handledare Patrik fick sin present. Kändes konstigt att det var hejdå. Vet inte om jag fattat det än. 

Min sista dag på kontoret skulle varit på fredag men det blev ändring på det. Blir torsdag istället. Var nämligen hos BM imorse och hon har de 2 senaste gångerna varit osäker på om bebis vänt sig rätt och även så idag. Så vi fick remiss till ultraljud och åkte in och kollade. Och mycket riktigt ligger bebis med rumpen neråt... suck, inte ens ute och redan en illbatting. Så vi fick boka in vändningsförsök. De säger att det är 50% chans att det funkar och vill den inte vända sig kommer jag välja planerat kejsarsnitt. Jag vägrar försöka föda i säte faktiskt. Har tänkt på detta hela dagen och kommit fram till att det känns lugnt med situationen att bebis inte är vänd men JAG väljer efter förutsättningarna. Det är min kropp. Punkt.
I övrigt var allt bra, mina järnvärden var superbra (jag som knappt tar järntabletterna), magens mått enligt skolboken på kurvan och bebis hjärtljud och allt övrigt såg bra ut. Kul att se fisen igen även om h*n som vanligt inte lyder barnmorskor och tänker göra det lätt eller visa sig. Gosar tydligen hellre med navelsträngen framför ansiktet än låter mamma och pappa se det ordentligt...
En riktig Magnusson får man väl ändå säga. Haha! Envis.

Och alla ni som tyckt att min mage vart stor. Nepp! Det är jag som är liten, min mage följer genomsnittskurvan perfekt som den ska sa BM. Skolboksexempel!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0