Avtackning i Veberöd

Idag har jag varit präst i 1 år! Fatta ett helt år!!! Tiden går himlans fort för jag har haft ett sånt awesome år.

Så igår avtackades jag i Veberöd. När man är ny präst får man ju en anställning i en församling i ett år med en handledare. Lite som AT-läkare kan man säga. 
I alla fall så åkte Marcus och jag till Veberöds kyrka och i slutet av mässan höll min handledare och Per från kyrkorådet tal och tackade mig. Fick fina blommor med. Kollegorna sjöng sedan goodbye sweetheart. Bäst av allt var att de hade färgglada peruker och skägg. Haha! Fina fina ni. Jag fick avsluta med att välsigna alla en sista gång och sen gick vi alla från kyrkan över till kyrkbacken för att käka smörgåstårta och kakor. Fick presenter, en massa lyckönskningar och fina ord från människor. Pratade och stannade länge för jag ville ju knappt lämna. 
Tänk att de gjort allt detta för mig! ❤






Ska säga att jag kommer sakna Veberöd och alla där väldans mycket. Tur att bebis och jag lovat att komma och hälsa på sen.

Efter fixade Marcus och jag lite saker på ikea och emporia. Var helt slut när vi kom hem och spenderade kvällen i soffan (som typ alla mina kvällar nu) och kollade 36 dagar på gatan. Supervärt program! Se det.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0