Har börjat kolla förlossningsvideos

Ni ska veta att jag har haft lite ångest inför själva födandet. Redan innan jag ens var gravid och efter jag opererades på KK i Lund fick jag ångestkänslor av att bara åka till den delen av universitetssjukhuset igen. Allt jag tänkte på vår smärta och hur dåligt jag mådde när jag vad där sist. Men det har blivit en bra grej nu. Nu är det ändå också stället där vi fått gå på ultraljud och se bebis. Och där kommer bebis sen födas (om det finns plats när det är dags).

Att vara på det stället hjälpte ju inte tanken på den brutala smärtan jag förväntar mig när det är dags att föda. Men nu har det börjat vända, smärtångesten. Sakta men säkert. Nu har jag börjat kolla på förlossningsvideos och nu kan jag faktiskt känna mig lite pepp ändå. Jag ser ju att de har så ont men det kommer något bra av det. Känns skönt att det inte är en panikkänsla längre i alla fall och det ser så fint ut att få göra det tillsammans med den man älskar. Jag kan ändå längta lite nu. 

Dessutom fick en kollega sin bebis nu i veckan och det får mig ju att längta så mycket mer på vår tur att få vår bebis! Nu får tiden gärna gå fort till februari.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0