Operation

Sorry för att jag vart borta härifrån men det har varit några hemska dagar. Det kanske kan tyckas konstigt att jag delar något sånt här som kanske känns privat. Jo visst, jag funderade på det. Men samtidigt är det lika bra att ni får veta och detta är ju en hyfsat vanlig grej som händer folk verkar det som. Så here I go.

Har vart på sjukhuset varannan dag för buksmärta på höger sida och visade sig vara utomkvedshavadeskap. Så i onsdags tog de hastigt beslutet att jag skulle opereras samma dag. Förbereddes med nålar och skit och Marcus blev inringd men sedan fick vi ligga i många timmar och vänta på att operationen innan skulle bli färdig. Och jag var verkligen skiträdd och hade ångest hela tiden. Men som tur var vart Marcus med och lugnade mig något. Men när jag sedan fick gå in till operationssalen och han inte fick följa med mer kändes det verkligen så otäckt. Har aldrig känt mig så ensam och rädd förr. Men de sövde mig hyfsat snabbt och sedan vakande jag inte förrän det var över. Operationen gick bra, jag en äggledaren mindre men nu kommer det i alla fall bli bra. Nu är det över. Nu ska jag bara läka i både kropp och psyke. Jag har tur som har en man som tar hand om mig här hemma och fixar allt nu när jag är mest sängliggande.

Vill skriva ett tack alla fina vänner, släkt, kollegor och familj som hört av sig, skickat blommor och stöttat mig i detta. Det betyder allt.

Och trots all skit med prover och oro var påsken i alla fall bra med både besök av mamma +familj och jobb på skärtorsdag och påskdagen. Jag älskar mitt jobb. Och jag älskar min familj.










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0