Såhär på internationella kvinnodagen

Älskade lilla flickebarn! Världen är ofta orättvis mot såna som oss. 

Som det ser ut nu har du inte möjligheten att hålla på med din drömsport och kunna försörja dig på det. Du kommer inte ha lika lätt att få chefspositioner och kanske inte får samma lön som dina manliga kollegor. Du kommer kanske bli mer dömd och granskad för vad du gör. De kanske kommer säga att du inte kan saker för att du är tjej. Du kommer kanske förväntas vara och se ut på ett visst sätt. Din kropp kommer ett flertal gånger objektifieras. Som det ser ut nu.

Men jag ska ge dig alla möjligheter jag kan! Jag ska inte hålla tyst och acceptera att du behandlas annorlunda än pojkarna. Jag tänker vara jobbig och ifrågasätta då. Jag tänker inte bara klä dig i rosa och klänningar, jag kommer inte heller vägra klä dig i det. Jag kommer inte försöka bestämma vem du ska vara och vad du ska gilla utifrån ditt kön. Jag kommer inte heller låta andra göra det. Det vill jag att du ska få göra helt själv.

Du är min Nicole och jag lovar att försöka göra det bästa jag kan. För dig. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0