4 månader

Tiden går orimligt fort och korvis är redan 4 månader. Varje månad hon blir äldre får jag panik för att vi har en månad mindre att vara hemma ihop...

Nu är hon svårare att söva på dagarna och sover inte lika ofta heller. Men vi har våra trix så det funkar om man får lugn och ro. Om natten är hon mer oberäknelig nu så man vet inte om hon vaknar en gång eller tre och om hon sover till 08.30 eller 11. 
Närhetsbebis har hon alltid varit och är fortfarande men hon kan underhålla sig själv mer i babygymmet. Hon kan sitta i sele men då ska det vara vänd utåt och hon somnar definitivt inte där. Liggdelen i vagnen är väldigt opopulär eftersom hon vill spana och se omvärlden massa nu... funkar bara om hon är sovtrött annat blir det illvrål. 
För det mesta är hon glad att bara vara med i alla fall, gullunge. 

Hon sitter gärna och tittar, äter på handen eller står i knät. Balansen är ju inte där med sittande än men har hon bara tag i en hand kan hon resa sig till sittande och hon står gärna en stund innan benen viker för det är jobbigt. 

Hon har börjat med en så rolig grej att om man håller henne kind mot kind kommer plötsligt en attack så hon hugger som en kobra mot en med sin lilla tandlösa, dregliga mun. Tokiga, roliga unge! 

Jag älskar att spendera dagarna med henne fast jag ibland drömmer om en kväll helt ensam utan någon av de andra två 😂. Bara för att få kolla serier och äta godis utan att någon vill mig något. Jaja, det kommer det med.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0