Ultraljud

Torsdags denna veckan var helt klart den bästa dagen. Marcus och jag fick morgonen ihop (underskattat för såna som jobbar helg att få vakna ihop) och sen körde vi in till Lund för ultraljud! Det är det allra bästa just nu innan vi har bebis ute, att få se h*n på ultraljudet. För vi längtar massor efter någon som än så länge bara knör där inne så jag känner det. Så att få kolla och se så allt är bra är underbart. Och det var ganska länge den här gången för mycket skulle mätas och kikas. Men bebis ville helst bara ligga på magen så jag blev beordrad att in och göra sqauts på toaletten så den kanske skulle flytta på sig. Men icke! Bebis låg istället med fötter och händer vid huvudet och tänkte minsann inte bli fotad eller lyda för att det skulle bli enkelt. Så barnmorskan tryckte och hade sig långt upp i sidan på mig för att få till allt. Haha. Envisa lilla du som bor i magen.

Bästa då? Att få se bebis ansikte rakt framifrån när h*n öppnade och stängde ögonen och munnen. Och vinkade lite gjorde h*n med. Känslan av att den lever ju på riktigt kom över mig. Och att få ligga där och hålla Marcus i handen under allt detta. Det är drömmigt det.


Nu går vi in i vecka 20 (19+0) så om en vecka är halva avklarat.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0