Bebisskåp och snö en lugn helg

Vi skulle varit i Sthlm denna helgen på 30-årsfest men ryggen pallar inte sånt längre. 6 timmar i en bil går inte så vi fick tyvärr tacka nej. Dock så fick vi då en lugn helg hemma för en gångs skull. 

I fredags var vi barnvakter till vår bästa granne/Marcus kusinbarn Adde. Gulliga unge som gärna myser i soffan med oss och snällt går med på att fixa inför läggdags. När han var lagd käkade vi hämtad kinamat och sen kom Alex och Pontus hem så vi kollade på idol tillsammans.

Lördag hade vi en lång sovmorgon och åt frukost framför tvn innan Marcus skulle på hockey och jag väntade besök av Alexandra som kom med lille Eldar. Vi hängde hemma hela dagen och fikade på massa gott och pratade. Lagom till de åkte kom Marcus hem och vi lagade mat och kollade film. Älskar hösten när man kan filmmysa med tända ljus.

Dock undrar man ju om det verkligen är höst för idag (Söndag) vaknade jag med utsikt över ett snöigt Eslöv. Och det fortsatte att snöa stora flingor länge! Smälte dock sen men ändå?! Jag är inte redo för vinter än.


Vi åt i alla fall storfrukost och sen igång med att fixa lite hemma. Barnrummet är långt ifrån klart men skåpet är färdigt nu. Han är så duktig min man! Så idag började vi bygga spjälsängen så långt vi kunde men inte helt klart för den ska med målas. Haha. Vi är tokiga men vi har en tydlig plan för bebisrummet. Får dock erkänna att Marcus byggde mest och jag satt bredvid och åt godis och hjälpte till att hålla när det behövdes.


Så här blev skåpet! 👆

Glömde ta en före-bild men något såhär såg det ut innan.👇 Alltså kunde inte vart mer nöjd med resultatet efter målning.

Nu sitter vi hemma hos svärisarna i soffan och är mätta efter pizza-käk. Oerhört nöjd med denna välbehövliga vilohelg.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0