Karlskrona med svärföräldrarna

I fredags efter jobbet åkte vi och Marcus föräldrar till Karlskrona för att hälsa på mina familjer. Men utgick från mammas när vi var så många så landade där på fredagen och de bjöd på käk. Vi satt och snackade, kollade tv och sedan var det jag som la mig först. Hade varit en sväng hos min snälla moster innan maten som är sjuksköterska och kunde vacciner mig mot influensa. Svårt annars att hinna när man jobbar en bit hemifrån. Men blev nog lite utslagen av sprutan så var väldans trött.



Vaknade på lördagen till framdukad frukost i köket och sen åt vi allihop tillsammans. Jag passade på att bada badkar (älskar badkar, hade så gärna haft ett hemma) och sen fix och på olika håll. Marcus med föräldrar till stan och vi andra mot innebandy. Lillasyster Linnea skulle spela och Niklas är hennes tränare så de behövde samlas tidigt. Mamma och jag tog en promenad i Lyckeby längs där min farmor och farfar bott så länge. Och puh vad magen drog ihop sig så vi fick gå lååååångsamt.
Kollade sedan matchen och de andra kom med dit. 
Hem igen till mamma och full förberedelse för gåsamiddag! Farfars tradition från Skåne som jag kämpat med näbbar och klor för att hålla vid liv! Så det blev hos min fina mamma som erbjöd sig i år. Vi donade på och lillebror med flickvän + mormor och Nisse kom med efterrätt så det blev en så lyckad gåsamiddag. Fy tusan vad gott det blev faktiskt! Heja min mamma.
Mätta satte vi (som bodde där för helgen) oss sedan i jacuzzin och drack bubbel resten av kvällen (alkoholfritt för min del såklart, behöver jag ens skriva det?).



Söndag vaknade jag först av bebis som höll ovanligt mycket liv där inne. La Marcus hand på för att han med skulle få känna. Den är ju ganska skygg för folks händer den här bebisen men nu vart det liv! Tror det var hicka. Men finaste sättet att få börja fars dag. Och bebis och jag (kanske mest jag om vi nu ska vara såna) hade handlat farsdag-present till Marcus. Han är ju faktiskt en pappa nu oavsett så tyckte han skulle ha det.


Bebiskläder och ett armand med "pappa" ingraverat på den lilla ringen.

Sedan åt vi storfrukost igen och ut på en promenad innan Marcus, jag och svärisarna åkte vidare till min pappa för käk och fira fars dag. Alla mina småsyskon på pappas sida var såklart där och farfar med.


Sedan körde vi hemåt, tog med kinamat till svärisarna och hade en lugn avslutning på söndagskvällen där.

Vilken helg! Synd bara att den gick så fort.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0