Födelsedag, äventyr och häng

Fredagen fyllde Marcus 25 år. Så gammal han är. Haha! Och han börjar ju jobba så himlans tidigt så istället för födelsedagsfrukost fick han en frukostpåse med ett födelsedagskort i. Och när han kom hem väntade smarrig födelsedagsfika och presenter. På kvällen blev vi upphämtade av svärföräldrarna och mötte upp Marcus bror för att äta på Rosegarden där smarrig mat och ännu mer presenter väntade. Himlans trevlig dag, tillochmed för mig som inte ens fyllde år. Men jag gillar ju att fira honom.



Lördag vart vädret fint så vi gav oss ut på roadtrip. Först till Skånes djurpark och tittade på djuren (björnen var ju galen som satt 20 meter upp i ett träd), fikade och mös runt där inne. Efter åkte vi och käkade lunch på ett ställe med megastor glassmeny så klart vi skulle ha en varsin. Glass är ju bland det bästa! Åkte sedan vidare till Lund för att kolla bio (Tårtgeneralen) och avslutade dagen med burgare, öl och shake på surfshack. Älskar när vi har såna här dagar ihop.




Söndag fick Marcus tyvärr rycka in och jobba så jag hängde först hos Alex och Adde medan pappa Pontus hjälpte Alex mamma att flytta. Och ja, Alex mamma bor ju för tillfället i den lägenhet som vi ska flytta in i! Så de håller på att fixa där så vi kan flytta in snart. Haha förstår att det låter förvirrande.

På eftermiddagen åkte jag in till Lund för att träffa Rebban på sushidejt och fika + maaaaaassa snack. Viktigt när man inte setts på länge ju. Och välbehövligt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0