Nyårslista 2018

En sista tillbakablick på 2018 här på bloggen



Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! Många saker och fått göra det hela tiden nu när det var mitt första år som präst. Men bäst var väl då att jag fick prästvigas och fick ett + på gravidtestet.

Höll du några av dina nyårslöften? 
Brukar ju alltid ha något som jag inte ens minns vad i slutet av året. Haha. Tar ganska lätt på sånt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Alexandra och Sead fick Eldar. Sanna min kollega fick Luna. Kan inte komma på fler men nästa år verkar det blir många!

Dog någon som stod dig nära? 
Nä ingen nära. Men folk som varit i min omgivning tyvärr... 

Vilka länder besökte du? 
USA, Grekland, Danmark, Tyskland, Frankrike... tror det var alla?

Är det något du saknar år 2018 som du vill ha år 2019? 
Jag älskar nuet på ett sätt (trots alla kroppens begränsningar) men jag vill ju träffa vår älskade bebis så det får gärna bli februari nu. 

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 
4/6, inget snack! Dagen för det överraskande beskedet om att vi skulle bli föräldrar och att det gick så fort efter min op. Sen såklart prästvigning, flytten till vår fina lägenhet som blev starten på att vända allt till det bra igen, att Marcus överraskade mig med resa till Paris (DISNEYLAND!!!) och resan med våra familjer till Zakynthos. 

Vad var din största framgång 2018?
Prästvigning! Det är ju det jag kämpat för i nästan 6 år. Det var därför jag 2012 flyttade ifrån min dåvarande kärlek, alla mina vänner och familj för. Det var därför jag fick bygga upp ett liv på en ny plats. Allt var för det målet och samtidigt som jag offrat och kämpat har det gett mig så mycket. Både i sig och på köpet.

Största misstaget? 
Små misstag gör man väl hela tiden men kan inte komma på något största. Kanske då att ta ut oro i förväg, det är ju himlans onödigt men blev tyvärr lite uppfyllt just i detta... 

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Well, första året i arbetslivet med människor... varit mer småsjuk än någonsin +en graviditet så sjukdomen tar hårdare. Ja. Men inget allvarligt utöver utomkvedshavandeskapet. Men jag överlevde och kom tillbaka från det helvetet med.

Bästa köpet? 
Svårt! Barnvagnen kanske? Saker till barnrummet? Allt till vår flytt för att göra detta till ett hem vi älskar och trivs i? Soffan? Mycket har vi köpt i år i alla fall men det ska bli ändring på det nästa år. #konsumeramindre 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Bebis och flytt helt klart. Kanske lite kläder till mig med. Hehe.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Människor gör mig ledsen ibland men människor gör mig mest glad faktiskt! Alla vänner och familj omkring oss. Och ja ni vet ju mina topp 2 detta året så det behöver jag inte tjata om igen. Haha.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2018?
Vad kom det ens för låtar i år? Denna glömska hjärna kan inte komma på någon för tillfället. Haha men sångerna till julspelet kommer jag föralltid minnas!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Både och... livet de senaste åren har varit så himlans bra och lagt sig fint på plats som jag önskat. Detta var kanske det första året med ett stort mothugg men också det året med det störta glädjebeskedet. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Inget. Jag vet inget jag kunde gjort mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

Hur tillbringade du julen?  
Med familj och första juljobbet. Lillejul med svärisarna, julafton med Marcus släkt och jobb på midnattsmässan, juldagen pappa-släkten och annandagen mamma-familjen. Och jag älskar att jag hann med allt detta.

Blev du kär i år? 
Detta kommer låta oerhört cheezy men jag är fortfarande sådär dökär i min man så jag längtar efter honom bara han är på jobbet. Jag fattar att livet inte alltid kommer vara så enkelt att känna sig när varje dag när man har småbarn och vardagsbestyr... Men så är det nu och under det ligger ju en stark kärlek och kämparviljan för varandra att vilja ta sig an allt som livet ger tillsammans. 
OCH! Jag blev ju på ett helt annat sätt kär i det lilla liv som sparkar där inne i magen.

Favoritprogram på TV/dator?
Lucifer. Paradise Hotel. How I met your mother (kollat om hela i år). Julkalendern.

Bästa boken du läste i år? 
Får skämmas och säga att jag läst mindre än någonsin i år... Men Björnstad var bra.  

Största musikaliska upptäckten?
Detra låter ju bra men upptäckte faktiskt bandet Lucifer med (ja innan var det Netflix-serien jag menade). Men det är ju nice Sabbath-inspirerad 70-tals hårdrock, fast ett nytt band.

Något du önskade dig och fick?
+ på stickan.

Något du önskade dig men inte fick? 
Nä, jag har allt. Men nästa år får det bli någon mer konsert i alla fall. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2018?
Frukost och sång på sängen, jobbade och fick skönsång och tårta av kollegor, var ute och åt med Marcus, svåger och svärisarna. Lugn och perfekt dag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
  
Slippa det j*vla utomkveds-skiten och kunnat träffa familjen mer. 

Vad/Vilka fick dig att må bra? 
Marcus. Vänner och familj. Att jag älskar mitt jobb och faktiskt klarar av det, tillochmed är bra på det. Vår lägenhet med fantastisk balkong, där trivs jag. Bebis i magen. Människor.

Vem saknade du? 
Farmor, extra mycket under prästvigningen. Saknar familjen och att inte bo nära dom.
 
De bästa nya människorna du träffade?
Kollegorna! 

Mest stolt över?
Mig själv! Jag överlever när jag måste och jag klarar det jag tar mig an. Jag ger mig inte! 

Högsta önskan just nu?
Den har redan slagit in. Nu väntar jag bara på att den ska komma ut med.
Så 2019, BRING IT!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0