Förlusten av medmänsklighet

Jag är upprörd! Jag är arg! Jag är ledsen!

Detta valet får mig att tappa synen på mänskligheten nästan. Jag har alltid levt med tron att människor vill varandra väl, att man menar det när man säger saker som handlar om att värna om varandra. Men nu är jag inte säker.

Jag avskyr SD och allt vad de innebär. Det är inget jag tänker hymla med. Jag avskyr synen på att det skulle vara skillnad på människa och människa. Att vissa inte förtjänar att ha samma rättigheter på grund av det som anses vara olikheter. Som att vara född någon annan stans vilket man inte ens valt, som att bara älska någon och det var en av samma kön, som att vara kvinna och ha rätt till sin egen kropp, m.m. 

Medmänsklighet. Vad hände med det? Eller de som säger sig tänka medmänskligt. Ok. Att öppna ögonen och läsa på om fakta från pålitliga källor. Vad hände med det?

Jag deppar ihop inför detta val. 
Jag sörjer att mitt barn inte kommer växa upp i den värld jag trodde jag levde i. 
Om mänskligheten inte lärde sig ett skit av Nazismens framfart så tappar jag snart hoppet.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0