Bilade till Karlskrona

Jag tycker så mycket om att åka hem till Karlskrona. Ja jag säger hem för än så länge har jag inte bott på någon annan ort som känns som hemma på samma sätt. Vår lägenhet älskar jag och den är verkligen hemma men själva stan vi bor i känns inte som hemma. Så här blir vi inte kvar hela livet. Men det är bra för oss för nu.

Hursomhelst skulle Marcus jobba på hockeyn i helgen så jag körde till Karlskrona själv redan i torsdags och sov hos mamma.

Fredag tog jag sovmorgon, lång frukost och ett långt bad med ansiktsmask och allt därtill. Sen in mot stan för sushi-lunch med min lillebror Magnus och hans flickvän Ida. Vi hämtade sen de andra småsyskonen i skolan och åkte hem till Magnus och spelade tvspel. Fredagsmys resten av kvällen hos pappa med familjen och farfar. Thaimat, godis (även om det inte är min favvo just nu) och filmkväll var en perfekt fredag.



Lördagen började med frukost framför tvn ihop med småsyskonen och sedan em runda hem till min barndomsvän Andrea för brunch och mysigt prat. Vidare hem till mammas igen för lunch med mormor, Magnus och Ida (å mamma och lillasyster såklart). Och vi hann med en runda hem till min kusin Louise för att kolla hennes hus som jag inte lyckats se innan. Kvällen då? Den blev lugn med bad i jacuzzin, idol och grillat.


Söndagen kalasade vi lite för mig hos pappa med alla samlade, mat och glass. Jag körde hemåt hyfsat tidigt men stannade hos min andra kusin Therese på vägen (som också ska ha bebis i februari) och fikade och pratade. Sen hem mot Skåne och min Marcus som jag saknat i helgen.



Ps. Inser att det låter som jag har massor av syskon men har faktiskt bara 4. En helbror som är bara något år yngre än mig. 1 tonåring på mammas sida och 2 småkorvar på pappas sida (10 och 7 år).




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0