Månad 4

Igår gick vi in i månad 5 i graviditeten och lämnar månad 4 bakom oss. Och det går så fort och samtidigt så långsamt känns det som. Konstigt men sant.

Denna månaden har illamåendet slutat. Har nog bara kräkts 2 gånger (typ överraskningskräkts) i början av månaden så jag litar inte helt på att det gett sig än och håller hårt i mina kräkpåsar. Är klart ändå beroende av att äta regelbundet fortfarande annars mår jag inte alls bra.

Har som sagt börjat känna bebis där inne och det är så skönt! Jag vet att de inte kommer säga att bebis inte lever på ultraljudet nästa vecka (vilket vart en stor rädsla) för jag känner den knöla och fladdra nästan varje dag.

Denna månaden började magen synas som en gravidmage och även om det inte är så att man kan vara säker om man ser mig så är det ju en tydlig mage jämfört med innan.

Har börjar känna såna varma känslor för bebis nu och kan nog slappna av mer för att det känns mer verkligt. Vi ska faktiskt få en till här hemma, ett liv som är vårt att ta hand om. Har verkligen börjat drömma på riktigt hur det blir när vi 3 är en familj. Jag kan börja planera på riktigt i huvudet nu och se framför mig hur det kommer vara.

Tror jag fått mina första cravings dessutom: kalla drycker! Helst med is! Och jag har särskilt hittat kiviks färska äppelmust nu senaste veckorna. Mums!



Vi längtar efter dig bebis! Undrar så vem du är som bor där inne under mitt hjärta.

Sammanfattning månad 4: bättre mående, varma känslor och älskat fladder.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0