Jobbhelg och bebisshopping

I fredags jobbade jag kväll men det var så mysigt. Vi hade skördevesper och återvinning av Silvåkra kyrka. Vår kyrka som ligger mitt ute på landet och där inne var vi, en ca 70 pers i denna lilla kyrka och firade gudstjänst, åt snittar och drack bubbel och sen berättade antikvarierna (tror jag de var?) som fixat kyrkmålningarna och pratade om dom. 


Lördag hade jag faktiskt inga dop, vigslar eller något sånt inbokat så Marcus och jag åkte till Malmö för att shoppa bebissaker. Vi tänker ju att vi ska dela upp konstnaderna så vi började köpa oss en del. Köpt spjälsäng och lite småsaker innan. Nu köpte vi faktiskt en bilbarnstol, alla tillbehör till sängen och superfina lakan, sänghimmel, blöjspotunna och en så gullig nattlampa. Avslutade dagen med att gå på hockey tillsammans.


Idag, söndag, hade jag tacksägelsemässa i förmiddags och kyrkfika med äppelkaka. Sen har Marcus och jag fixat i barnrummet resten. Så ni har vi fått ut massa skor därifrån som vi bara ställt in. Härnäst ska ett skåp och spjälsängen målas så först efter det kan vi börja inreda där inne och sätta upp allt. Gissa om det kliar i fingrarna!?! 
Nu lyser vi framför Tv:n med ramen-soppa och tända ljus.

Hoppas ni haft en trevlig helg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0