Månad 6

Denna månaden började det blir tungt. Först nu känner jag att magen blivit stor. Men inte konstigt för om en vecka går vi in i tredje trimestern. 10 kg upp nu på min 159 cm kropp gör stor skillnad helt enkelt.

Har haft en lugn och bra graviditet (efter v.16) får jag absolut säga. Dock gör svanskotan ont om jag sitter för mycket men jag orkar inte stå hela tiden heller. Liggsitta i soffan är det bästa. Haha. Händerna har nyligen börjat domna på nätterna och ett tag svullnade händer och handleder upp. Men det har inte hänt nu på ett tag. Är också uppe varje natt och kissar och att böja sig eller knyta skor är numer en utmaning. 

Men jag trivs. Jag älskar magen och det bästa jag vet är att sitta i soffan och klappa på magen när det rör sig där inne. Det är inte längre fladder eller sparkar utan nu är det som bebisen knorvar runt och trycker på olika ställen med en del sparkar fortfarande såklart.

Barnrummet börjar bli mer och mer färdigt. Lite grejer som ska upp på väggen och en sänghimmel i taket + slutpyntet. Men största grejerna är klara.

Nu är det ju bara 3 månader kvar (!!!) och tankarna börjar gå mycket åt förlossning och hur vi vill ha det första tiden ihop. Tänker mig att det är viktigt att vi har mycket tid tillsammans, bara vi 3, att lära känna varandra. Vi får se vad som känns bra helt enkelt. Jag har ju också en bild av att min mamma och Marcus föräldrar kommer och hälsar på på BB. Som sagt, vi får se.




Sammanfattning: Tyngre men mysigt



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0