Dop, mässa och vänner

Denna helgen har jag jobbat. Men lite mer lugna saker har vi hunnit med. Som att spendera fredagskvällen med Alex, Pontus och Adde. Det är sjukt skönt att ha sina vänner som grannar. Så det blev tacomys och idol.


Lördag hade jag dop och blev bjuden med på fikat efter vilket var väldans mysigt. Så fick dricka lite alkoholfritt bubbel och äta smörgåstårta och prata med trevliga människor efter. Vilken bonus för att hålla dopet är ju roligt i sig. På kvällen hade vi myskväll Marcus och jag. Vi lagade mat ihop, tände ljus och kollade på film: Eurotrip. 


Igår, söndag, vart det jag som höll i mässan och hjälp vilka texter det är så här i slutet av kyrkoåret. Söndag innan domsöndag lixom. Men det verkade bli bra med predikan i alla fall enligt församlingen. Och sen kyrkkaffe på det. Som jag kommer sakna Veberöd när jag ska sluta i januari...
Kvällen tog jag och Rebban tåget till Marike för att kolla hennes nya lägenhet, fika och se bröllopsbilderna från Rebbans bröllop. Drömmigt! 


Nu sitter jag här hemma, förkyld och dan... tur det är på min lediga dag i alla fall så jag kan göra ingenting helt enkelt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0