2 dagar...

Examensdag! Efter en natt med dålig sömn befann jag mig i domkyrkan 45 min innan vi skulle börja dagen med morgonmässa. Ja jag har en tendens att vara alldeles för tidigt när det handlar om viktiga saker. Tur jag jobbat där och blev insläppt för tidigt med 😁. 
Så skönt det var att sitta där själv lite med alla tankar som snurrade inför examen. 
Nervös. Jag kan. Det kommer gå bra. Tänk om jag inte har något att säga. Pust. Jag är förberedd. And so on...
Men sedan trillade folk in, det vart mässa och efter gick vi över till stiftet och vänterummet bredvid sessionssalen. Domkapitlet fixade först sina ärenden själva och kom sedan in och fikade med oss. Vi fick alla gå in och examen började.
ALLT GICK BRA! Jag kan inte bestämma om det kändes som det gick superfort eller tog en evighet. Men klart och godkänt. 
Så vi fick bevis, skrev i boken (som alla präster gör) och vidare till lunch i biskopens hus med massa trevliga människor.
Efter lunch genrepade vi prästvigningen och allt känns tryggt nu. Nu behöver jag bara följa med och snart är allt färdigt.

När jag kom hem möttes jag av blommor från Marcus och vi skålade i champagne. För att livet ska firas!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0