1 dag till prästvigning

M och jag tog sovmorgon nu när vi kunde och slappade på förmiddagen. Efter lunch kom mammas familj och hängde med oss innan de körde oss till biskopsmiddagen. Det är ju tradition att kandidaterna med respektive och assistent och fler människor kommer på middag hos biskopen dagen innan prästvigning. 
Där hade vi supertrevligt! Vi började med att dricka bubbel och mingla. Sedan gick vi upp till matsalen och fick en trerätters måltid. Och jag hade dessutom bästa sällskapet runt mig så det gick himla fort. Vi fick höra  dina tal och många lyckönskningar så jag försökte verkligen ta in stunden så gott jag kunde. Men middagen gick fort och vips var vi nere en vågning igen och drack kaffe och åt biskopspraliner.  Allt avslutades med en andakt i kyrkan på våra platser, framför våra knäfall.

Det var en kväll jag aldrig glömmer. Full av förväntan och glädje.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0