Månad 7

Nu rusar tiden bara iväg... jag hinner knappt med! 
Magen växer med megafart fast jag inte tycker att jag ser det själv så det jag det om jag jämför bilder. Och framförallt känner jag det i vardagen... som att böja sig ner efter saker, ta på skor eller om jag står och sitter för länge så orkar kroppen inte riktigt som förr. Måste varva eller ligga ner för att inte ryggen ska ta stryk. Det är tungt i tredje trimestern.

Denna månaden har jag fått göra den ökända glukosbelastningen vilket gick bra men vart liiiite närmre gräns än önskat så får tänka mig för lite vad jag stoppar i mig. Ca 14 kg + nu. Vi har fått börja gå till MVC tätare och vart på amningskurs. Fler kurser ska vi gå på också. Allt är inhandlat som vi behöver så nu är jag lugn inför det, bara sista grejerna i barnrummet som ska sättas upp.

Känslorna har varit lugnt med även nu, har haft det ganska lugnt med hormonerna hela tiden faktiskt. Skönt det. Inga cravings heller men kallt vatten är fortfarande gott, kalla drycker i allmänhet faktiskt. Sen har jag en sallad på Grönt och gott som jag älskar och äter varje gång jag är inne i lund. Och cupcakes och choklad går med hem... Men vet inte om det är mer än innan egentligen. Är inte så spännande faktiskt, haha.

Måste bulla upp med kudde mellan knä och under mage för att kunna sova och sover ju inte så bra nu precis. Går upp och kissar 1-2 gånger på natten och vaknar till emellanåt. Liiite av illamåendet har kommit tillbaka men inte alls så illa som innan, hanterbart nu. 

Kroppen är STOR! Inte bara över magen utan ansikte, lår, rumpa och ja... resten helt enkelt. Antagligen vattenfylld men det får mig inte att känna mig vacker i övrigt precis, tyvärr. Men magen är som Marcus förvånat sa: hård, innan var den ju ganska mjuk ändå. Och den älskar jag oändligt mycket. Vill bara klappa min egen mage hela tiden, skäms nästan lite när folk påpekar att jag gör det. Men den innehåller ju det bästa jag vet! Så svårt att låta bli.

Rörelserna där inne har ändrat karaktär lite och jag märker det mest morgon, om jag sitter en stund efter lunch och kväll. Sen verkar det inre vara någon överaktiv bebis så hoppas på en lugn en. Men den rör sig mycket tydligare och drar mer över magen än innan när det var mer sparkar.




Sammanfattar månad 7 som kissig, stor och tung.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0