PARIS

Marcus hade planerat en hemlig resa för mig eftersom jag fyller 25 i höst. Och han känner mig verkligen!!! För i tisdags morgon fick jag frukost, kolla Skönheten och Odjuret och en  biljett till Disneyland Paris!!! Min drömsemester! Kan fortfarande reklamen som gick innan alla barnfilmer jag kollade när jag vart liten 😂 Seriöst.


Så vi åt och kollade filmen, packade klart och åkte senare in till Malmö för att äta på vägen innan vi for till Köpenhamn och direkt till Paris! Kom fram på kvällen så vi köpte med oss käk och checkade in på hotellet och åt i sängen (älskar att äta i sängen).


Första dagen spenderade vi på Disneyland!!! Där är 2 parker så vi började med Disney studios. Och den vart väl mysig och så men njaaa... inte superspännande så vi var klara där efter lunch och fick över till det som motsvarar Magic kingdom och wow. Så likt det i LA fast större faktiskt. Slottet glittrade och allt kändes sådär Disneymagiskt. Där spenderade vi resten av dagen med att åka lite och titta massa. Avslutade med fyrverkerierna såklart.





Dag 2.

Sightseeing! Vi gick upp i hyfsad tid och åt frukost och gav oss ut direkt till Sacre Coeur. Men en kyrka på en topp av trappor i 30 grader som kostar att gå in i med massa turister. Kul att se men lite för varmt för en flåsig gravid. Gick inte in. Älskade däremot kyrkan bredvid från 1100-talet. Knappt några turister, vackert och lugnt. Rekomenderar den istället till er som orkar till toppen där.

Vidare till triumfbågen som vart awesome! Varm promenad längs Champs Elysee och lunch där (dyrgata men fin), lite smått på vägen och sedan fram till Louvren. Men där gav vi oss inte in. Så kultiverade är vi inte 😉. Så fort till Notre Dame som jag så länge velat se insidan av!


Har levt med en bitterhet sen jag bara fick spendera en natt i Paris när vi tågluffade och missade både insidan av Notre Dame och Eifeltornet... 


I alla fall. In i kyrkan och där var fint! Men så mycket folk och de respekterade inte platser avsedda för tystnad och bön... Och sånt gör mig förbannad. Men själva kyrkobyggnader är ju svårslagen. Det vart en aktiv kyrka med präster på plats vid biktbåsen också så det var kul att se att det inte bara var turister där. 

Magen kurrade i värmen så vi åt sen på Hard Rock Café och satt där lääänge och pratade och drack drinkar efter (alkoholfritt för mig såklart) och njöt. 

Slutligen åkte vi till Eifeltornet innan det mörknade så vi skulle kunna se solnedgången där. Men mest magiskt var det i mörkret när det börjar glittra! Fy tusan vad coolt faktiskt. Där satt vi tillsammans, tätt, och kollade på Eifeltornet. Bland det mysigaste jag gjort i livet faktiskt. Älskade Marcus som tar mig på såna här saker.





Sista dagen var vi på Disneyland igen och åkte lite till, åt, tittade mer, shoppade och gjorde allt vi inte gjorde första dagen. Så klart avslutade vi med fyrverkerierna vid slottet igen och denna gången var de ännu bättre. Sorgligt att lämna för jag älskar Disneyland något galet ska ni veta!



Nu sitter vi på flygplatsen och ska hemåt. Trötta och fötterna ömmar efter allt vi gått. Men så kul vi haft och så fina minnen vi tar med hem. Paris är definitivt en stad i min smak med massa mer att uppleva i framtiden




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0