Gotland

Vilken vecka vi haft! Älskar Gotland och kommer definitivt åka dit igen. Men kanske på hösten då och hålla oss i Visby som mamma och jag brukar göra på våra resor för nu har vi kört stuglivet på landet. 

Måndagen när mamma och Niklas kommit så åkte vi in till Visby och spanade in medeltidsvevkan. Kul att titta på marknaden, käka och mest kul var ju allt folk i dräkter. Vi avslutade sedan med att gå på kvällens tornerspel! 



Tisdag.
Marcus och jag tog en egen utdlyktsdag och åkte till södra delen av öjn för att kolla in Grå gåsen (där de spelar in Så Mycket Bätrre) och luncha där, Hoburgsgubben, Lummelundagrottorna och slutligen så landade vi i Visby och käkade med Johanna som jag saknat.






Onsdag.
Kneipbyn hela dagen! Jag kunde ju inte åka så mycket precis men kul att kolla de andra köra go-cart i alla fall. Min familj är underhållande på det sättet 😂. Sen badade vi resten av dagen på badlandet de har där!

Torsdag.
Ny utflykt till Fårö för att kolla raukar och sedan båda och äta pannkakor på stranden. Men njäää... stranden luktade illa och gick knappt att äta för alla getingar. Så vi drog vidare till blå lagunen och vilket ställe! Så fint, så skönt vatten och ingen blåst så där stannade vi länge. Tills vi för hem för alla var hungriga faktiskt. Haha.




Fredag tog mamma och jag en bil och gav oss ut på egen utflykt för att göra sånt som de andra tre inte gillar (som de kallats: kräsna och ointresserade 😉). Så vi åkte och kollade medeltida kyrkor som hade massa coola gamla saker och så åt vi lunch på vårt favorit-fisksoppa-ställe i Visby. Fler kyrkor och sedan en sväng förbi ett supermysigt litet café där vi åt saffranspannkaka. Och de hade en affär med keramik också så det blev en fin gotländsk present till bebis från mormor också. Kvällen åkte vi in och åt i Visby igen. För att vi passar på att äta vad vi vill när vi kan utan de andra.





Lördag och hemfärdsdag. Vi städade stugan och sa hejdå. Parkerade i Visby och utförde mitt sista mission; att köpa te! Bästa te-stället där ju. En och annan gute glass slank ner och sen mot båten. 

Hejdå Gotland för denna gången! 👋 Jag gillar dig på varma sommaren men allra bäst på mysiga hösten utan tusen andra folk.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0