Weekend i gbg och Kungsbacka

På fredagen hade jag en lugn och skön ledig dag som började med simning. Böst att bo så nära simhallen som vi gör. Donade hemma under dagen, åkte in på möte med Lunds stiftsgrupps styrelse och på kvällen det bästa: Alexandra kom över på filmkväll. Vi köpte godis ihop och slog läger i soffan. Snackade ett tag och sedan kollade vi på Woman on the train. Och Ja, den var bra och spännande. Och så pratade vi massa igen. Det blir ju lätt så när man inte setts på länge och Alexandra dessutom är gravid. Mys enligt mig, blä enligt henne 😉.


På lördag morgon gjorde Marcus och jag oss iordning fort och for till Kungsbacka för att gå på 3-årskalas. Min lille kusin Wille fyller ju redan år igen! Och så glad han vart och for och flängde mellan alla. Men bäst tyckte han nog att glasstårtan var. Söta, roliga likla kille. Jag är så glad att Marcus och jag försöker hålls en relation med honom fast vi bor så långt ifrån och det är en ganska stor åldersskillnad för att vara kusiner. Men han är viktig och viktiga saker prioriterar man! Efter dagens kalasande åkte jag och M vidare till gbg och checkade in på vårt hotell och sen till Liseberg. Det ha sju blivit som vår tradition att först gå på Willes kalas och sen åka till Lisebergs halloween. Älskar't. Halloween är så kul. Och Liseberg gör det bra för där fanns allt. Pumpor, spökhus, levande zombies och gastar, shower och massa annat. Där hängde vi ändå till stängning och vann dessutom en choklad. Fullbordad vistelse helt enkelt! Och tur det finns mindre otäcka spökhus för oss fega som ändå gillar halloween.

Söndagen vakande vi efter en dålig hotellnatt i en pytteliten tvåbäddssäng (tvek på det) och gick till frukosten. Där var knökfullt, kö överallt och inte ens städat. Frukosten var sådär, alldeles för lösa ägg, otäck äggröra och bacon. Nope, det blir inte Scandic rubinen igen....
På vägen hemåt stannade vi i Kungsbacka igen för att få träffa Wille, Martin och Wandena igen + farfar som var där nu när det var lite lugnare. Och så mysigt hade vi och Wille och jag läste böcker och han visade alla sina fina saker. Vi stannade också på Ullared en vända och handlade lite. Hehe. Resten av vägen åkte vi hem i ösregn och mumsade godis ihop.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0