Visby med mamma

Satte mig på tåget mot Karlskrona i torsdags och blev hämtad av mamma. För vi skulle till VISBY!

Vi var ju där för 3 år sedan och har saknat det båda 2. Så för att fira att gon fyller 50 och jag prästvigs i januari bestämde vi oss för att ge denna resa till varandra. Bästa beslutet.

Så vi åkte till Oskarshamn och parkerade bilen och åt på restaurang. Vi ville ju starta upp mes bra grejer direkt så det blev jordärkockssoppa med lax och ett glas bubbel. Sen tog vi oss på färjan, sov största delen och vart framme på natten. Och maj gad vad vi vart nöjda när vi checkade in i vårt fina hotellrum.

Fredagen gick vi upp efter att ha sovit som 2 klubbade sälar. Sängarna var hur sköna som helst. Och inte blev vi mindre nöjda när vi kom till frukosten. MUMS! Det var verkligen en frukost för mig och mamma.

Sen gick vi ut på stan och kollade runt och bara insöp Visbyluften, shoppade och åt smarrig lunch. Stötte också på ett gäng tryffelutställare och fick nys om att vi lyckats komma till Gotlands tryffelfestival. Sjukt nöjda vart vi med att få smakprov och info om bra erbjudanden som vi tänkte utnyttja. Men först en rund till hotellet för paus och en promenad. Sen fix och mot restaurang där vi drack varsit glas champagne och åt tryffeltilltugg. Vidare sedan mot munkkällan som vi älskade sist där vi åt bland valv från 1600-talet. Men denna gången hamnade vi vid ett bord vid baren med massa skrikiga människor... nej tack. Vi var ute efter ett mysigt restaurangbesök så vi gick till ett annat ställe. Där åt vi gott lamm och när ihop. Självklart ville vi avsluta med saffranspannkaka så vi gick till ett tredje ställe och åt efterrätten. Hehe. Proppmätta på vi oss hyfsat tidigt ändå. Det tar på krafterna att uppleva.

Lördag började vi också med frulle och shopping innan vi gick på spa. För vi hade bokat Wisby spa vilket var ett himlans bra beslut. Där fick vi relaxa i varsin badrock vid den mysiga poolen. Det ingick också lunch med bubbel, frukt och en massage. Åååh lyckan. Ändå sorgliga var att den tog slut. Men vi njöt där länge tills vi gick och mellanlandade på hotellet en stund. Sen fixade vi oss för att gå ut och äta en fyrarätters tryffelmiddag. Japp. Det var nog bland det godaste jag ätit under en och samma kväll. Jordärtskockssoppa, friterad pilgrimsmussla, oxfilé och vit chokladmousse... allt med tryffel i och med god dricka till. Och vi nöjde oss inte med det utan vi gick också på bio och såg All Inclusive efter. Och den vart så rolig.

Söndag, sista dagen. Så vi passade på att promenera längs hela ringmuren, shoppa det sista, besöka domkyrkan och sedan äta lunch och saffranspannkaka på vårt favvofik Karamellboden. Bästa avslutet på bästa resan.

Nu har vi verkligen levt ett lyxliv och slappnar ihop och bara fått spendera tid med varandra. Jag älskar att resa med min mamma, hon är bäst.

Sorry för allt skryt hörrni men vi unnade oss verkligen denna helgen. Men nu får vi återgå till vanliga livet efter all lyx vi unnat oss. Hehe.