New York: central park

Idag gick vi upp tidigt för att vara i tid till när cykeluthyrningen öppnade. Vi hade nämligen bokat cyklar hela dagen för att cykla runt i Central park. Så mysigt. Vi körde först runt hela parken och kollade, sen lite runt, sicksack och igenom. Räknade på det och det lär vara ca 3 mil vi cyklat idag. Inte undra på att vi är trötta! Självklart gick vi en del med i mitten och på småvägarna där man inte fick cykla. Vi hann uppleva både John Lennon memorial i strawberry fields, frukt och pretzel-fika vid Belvedere castle, Alice i underlandet monument, central park zoo, massa söta och orädda ekorrar, m.m. För övrigt har jag noterat att franska bulldogar är sjukt populära hos new york-borna.


På eftermiddagen gick vi via en marknad mitt i stan hemåt och pausade lite på rummet, fixsde oss och sen ut. Ut mot Hard rock café där vi bokat bord. Älskar detta ställe! Mumsiga burgare, goda drinkar och tidernas trevligaste personal verkligen. Sen ut mot Times square för att kolla, fota och shoppa. Men ibland får jag panik på alla människor. SÅ trångt och galet. Men kändes bättre inne i Disney-affären måste jag säga. Glömde det de för jag ville typ köpa allt. Lyckan!

Shoppade oss ett varit par Ray bans med och sen drog vi hemåt. 

Puh. Helt slut nu. God natt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0