Där drömmar blir verklighet!

Andra dagen i LA åkte vi till Disneyland!!! Lyckan att äntligen då uppfylla barndomsdrömmen och åka dit (Ja jag kan fortfarande alla Disney land paris reklamer som var innan filmer när jag var liten). Och det gjorde mig inte ett dugg besviken! Vi började i california adventure där vi kollade runt bland alla karuseller, ett småkrypsliv, herotown, grissly peak, och kylarköping (bilar). Sen började vi åka cars (precis som i filmen) och en bergochdalbana innan det var dags för käk. Efter det åkte vi cars igen, monsters ink, och guardians of the galaxy. Skulle kolla en Frost-show också men den ställdes in. Hann också dricka chokladshakes och kolla runt i affärerna där inne. 


Sedan gick vi över till det allra bästa! Magic Kingdom, orginalparken! Kom direkt till Musses parad som vi kollade och ja, kände mig som ett barn igen. Sen gick vi runt hela parken och kollade inne i slottet, åkte någon karusell och tåget runt hela parken. Fick även krama Pluto och kolla in Tarzans trädkoja. Vi såg också ljusparaden och fyrverkerierna! Tyvärr ställdes de in efter halva men vara det vi såg var magiskt. Efter det kollade vi på fantasia-showen och paraden igen innan vi gick hem (men inte förrän de körde ut oss).

Det var en helt magisk dag, bland de bästa i mitt liv. Jag ÄLSKAR Disney land och måste tillbaka! Ny grej på bucketlistan: besökt alla 3 Disney land.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0