Ikoner och karlskrona

Alltså jag minns typ inte vad jag gjort i veckan efter i onsdags! Haha. Skyller på att jag andas ut lite efter en hektiskt tid. 


Jo men jag va ju på andlig fördjupning i torsdags och jag hade valt ikonmålning. Så trots tågkaos trillade jag in med min väska i den stackars konstnärens lägenhet/ateljé bara 2 min försent. Klart vart det fler från skolan som var där så jag blev insläppt. Puh. Men han talade om konsten i allmänhet, visade ikoner och visade också ikonen som påven ska få snart. Lite coolt ändå. Sen fick vi alla lunch på Tegnérs matsalar. Mys att äta ute med skolkamraterna. Sen tog jag tåget till Karlskrona. Lyckades dock åka samtidigt som pappa körde från Malmö så hoppade av i Kristianstad och roadtrippade med pappa resten.
Väl framme mötte jag mamma och Nina och vi käkade ute innan vi skulle på föreläsning. Morgan Alling föreläste om konsten att hantera besvärliga människor  (inklusive sig själv). Haha. Mycket bra. Och sen på natten/kvällen vart jag ute och gick med Andy. Knäpp runda där vi fick släcka övergiven eld... men fint att gå längs vattnet.

Idag är det fredag. Vilket jag knappt har koll på... men tog mig ett bad nu när jag kan. Sen lämna min stora lillebror vid tåget, handlat presenter, lunchat med kompis och hämtat alla andra småsyskon. Vi åkte till wämöparken och fikade i soren med farfar, lekte i lekparken, kollade djuren och gick vilsestigen.
Nu: sushi och soffmys med familjen 😍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0