Påskdagen, sista praktikdagen

Ja det var med sorg jag igår sa hejdå till Trelleborgs församling. Jag har verkligen trivts bra där fast jag haft oerhört mycket att göra. Men jag gillar ju att prova på allt som ska komma sen i yrket! Jag har fått så mycket beröm och en så stor ego boost. Vilken stöttning.
Så sista dagen var det påskmässa och alla i arbetslaget var med eftersom de va avtackning av en av prästerna. Efteråt fikade vi och så. Och på fikan fick jag träffa den första kvinnan som prästvigdes i Lunds stift!!!! Hur coolt som helst! Vilken ära alltså. Riktigt cool kvinna som också visade sig vara från Karlskrona. Hon sa att om hon lever så ska hon komma på min prästvigning!!! Helt star struck.
 
 
Sen skulle jag ju säga hejdå så jag tackade alla och gick med Bea för att fixa det sista. Sen bytte vi presenter. Hon fick ett kort av Lovisa Burfitt där jag skrivit en fin hälsning som minne och en body shop tvål. Jag fick ett sååå bra kort med en hälsning och en kambucha-svamp! Hur kul som helst. Och vi båda som älskar Star Wars skrev hälsningar i den andan till varandra, haha! 
Qui Gon Bea Jin och Padawan Mathilda ❤
 
Sen for jag fort hem för vi hade bjudit hem Marcus familj på påskmiddag. Så hem och dushade, städade och förberedde maten + efterrätten. 
Det blev sååå bra och vi hade en superhärlig kväll med massa god mat. Vi bjöd på påskkyckling (Marcus recept) med rostade rotfrukter, sallad, sparris, klyftpotatis, inlagd vitlök och mozarella/tomat-fat. Muuums!
Sen åt vi DIRT till efterrätt. Är en superrolig efterrätt jag lärde mig från The little couple (som jag modifierat lite).
Den består av jord, lera och maskar. Haha! Alltså krossade Oreos, chokladmousse och godismaskar.
 
Sen mös vi i soffan och kollade på KHK-AIK (jaaaaa vi är kvar i SHL!). Avgjordes igår. Sen kollade vi på film och mumsade fruktfat och påskgodis.
 
Totalt lyckad kväll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0