Läger med sommarkonfirmanderna

En vecka hängde vi alla 60 pers på lägergården mitt ute i skogen i Bosarp. Mys!
 
Vi har badat i sjön, lekt, haft både pingst-, påsk- och julfest med all in teman. Sen har vi snackat allvarligare saker med som döden, jämställdhet, Jesus, Bibel, treenighet och en massa annat. Klart vi hade en hel kväll med relationer, kill och tjejgrupper, och frågor till andra könet. Det är så bra pass!
Och ja det kan låta normativt att dela in i tjej och killgrupper men passet funkar inte i helgrupp och eftersom Sverige bara erkänner 2 kön går vi på vad man är född som enligt personnummer. Det är helt ok vad man än identifierar sig som men vi kan inte dela in grupper efter detta än.
Hur som haver vart det ett bra läger trots för lite sömn. Och nä jag är inte typen som dygnar, I need mah sleep! Men vi kör hårt så pass kl 08-00 gör att jag inte precis sover ut under en sån vecka. Men det är värt det. Våra läger är så bra med skön musik, vänskap och andakter. Bäst är kvällsandakterna med tända ljus i mörkret.
Sista dagen bjöd klart på soaré med konfirmanderna och show a la ledarna. Haha ni skulle vart där! Det blev ungersk folkdans, let it go growl battle, tumdansen, spontanpjäs, Mr och Ms Bosarp med lite crossdressers, (sjukt snygga), den brittiska pastorn och såklart godisregn.
 
Vilket flummigt inlägg det blev, haha. Men det är så svårt att få ner denna upplevelse i text.
 
Nu övar vi inför konfa på söndag! 
 
 
Min grupp på lägret
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0