Stockholm i mitt hjärta

Kom hem igår från 3 dagar i Stockholm med Marcus, Emelie och Isak. GUD VAD TIDEN GICK FORT! Måste varit för att vi hade så sjukt roligt.
 
Så i onsdags drog vi upp med snälltåget (som går dirr från Eslöv) och vi spelade spel, fikade, lunchade och hade det så där mysigt och bra som man kan ha på tågtur. Sen checkade vi in på hotellet och kollade stan innan vi gick ut och drack drinkar och åt på Hard Rock Cafe (min absoluta favvo som är ett måste att besöka i alla storstäder i världen!). Sen drog vi tillbaka och hade UNO-kväll på ett av hotellrummen.
 
 
 
Torsdagen ägnade vi först åt skansen vilket var överraskande bra! Så mysigt och kul att strosa runt bland alla gamla hus och djuren. Sedan drog vi över till gröna lund och spenderade resten av dagen där. Blandade känslor över grönan eftersom det var så litet.... men det var kul med lustiga huset och tvingade även in min man i kärlekstunneln, hehe!
 
 
 
 
Fredag innehöll SHOPPING, SHOPPING, SHOPPING!....och båttur i skärgården. Alltså detta måste ni åka på ni andra förvirrade turiser i sthlm. Det var verkligen skitbra och så kul att åka runt i skärgården. Jag som är uppvuxen med skärgård i karlskrona trivs ju som fisken i vattnet i såna miljöer. Till Emelies lycka tjatade vi om att vi skulle äta på Max hela dagen bara för att överraska henne med att gå på en mysig restaurang (Sallys) och äta finmiddag. Eftersom att Emelie fyller år i dagarna passade vi på att hemligt planera firande så det blev ljus i efterrätt, skönsång, presenter, tjejfix med bubbel (medan killarna kollade fotboll) och ut på pub på kvällen. Passade på att använda mina nya Jeffery Campbell (materiell kärlek). 
 
 
 
Lördag åt vi lugn frukost och bara packade i lugn och ro. Sedan drog vi till stationen och åt på Jensens Böfhus innan vi åkte hem med tåget. Oturligt nog för oss vart det byte i Hässleholm där all tågtrafik blev inställd hur längre som helst så vi kom hem 2 timmar sent.... men men! Bortsett från slutet har det varit härliga dagar med vänner och min kärlek! Vilken tur jag har med såna människor i mitt liv!
 
Men som dom säger: borta bra men hemma bäst! Skönt att vara i sin egen lägenhet igen.
 
Och måste ge asbra cred till Motel L! Bland det bästa och samtidigt billigaste jag bott på. Superfrächt, helt nytt och jättefint inrett med grymt god frukost, trevlig personal och supersköna sängar. Bodde som en kung. Var dessutom precis bredvid tunnelbanestation. REKOMENDERAS om ni ska till Sthlm.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0