Metallica på Ullevi

Var i Göteborg igår med Annie, Marcus, Marcus bror och pappa för att se Metallica! Men killarna skulle på fotboll innan så Annie och jag kunde lugnt gå runt i gbg och hitta någonstans och äta, vilket inte var det lättaste. Helt plötsligt hade tydligen hela Sverige valt att åka dit samma dag och allt var fullt.... men tillslut hittade vi ett mysigt sushistället där vi kunde käka och dricka öl innan konserten. Läste nyss att det var 63 000 pers på spelningen så det kan ju förklara varför.
 
Annie och jag hade ståplats som vanligt och vi stod längst fram (så långt fram man får stå med vanlig planbiljett, bakom Metallicas fanclub) så vi såg alltihop bra.
 
Metallica var grymma, ger dom helt klart 4,9  av 5. 1 poäng går bort för att de stod massa publik på scenen vilket blev sjukt förvirrande så man såg ju inte alltid vart bandmedlemmarna var.... alldeles för mycket folk där uppe och Metallica drunknade lite i folkmassan. Men men.
För övrigt spelade dom alla låtar jag ville höra och det var sjukt bra lasershow under Nothing else matters. 
Det var helt enkelt en HELBRA dag igår!
 
Har haft en jättebra konsertsommar med både Mötley Crue, Ghost, Slash och massa andra bra band på Sweden Rock Festival, AC/DC, Thåström, avstickaren Maskinen och Metallica som nu fick avsluta det hela. Bara W.A.S.P kvar inplanerat detta året (om jag inte nu får för mig att ändå dra till Mötley Crues sista spelning i Sverige den 16e november ialla fall, men det är en måndag i sthlm så...)
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0